Ofte stilte Spørsmål

Brudesalongen:

 

Hva er åpningstidene i brudesalongen?  

Ordinær åningstid Brudesalong Mandag-Torsdag 10-16. KUN prøving til brud eller kjoler og dresser. Ellers kjøp i Nettbutikken som er åpen 24/7

Koster prøvetimen noe? 

Prøvetime er GRATIS Mandag-Torsdag 10-16, KUN forhåndsbestilt prøvetime (GRATIS). Mulighet for andre tider/dager (Kr. 200,- pr.halvtime)

Har dere prøvetimer utenom ordinær åpningstid?
Ja vi kan åpne Salongen etter avtale og da i god tid slik at vi kan få satt opp flere samme dag. Kun brudekjoleprøvinger og dette gjøres som en ekstra service til våre kunder som ikke har mulighet for å komme i ordinær åpningstid. Prøvetimer utenom ordinær åpningstid koster kr 400,- pr. klokketime.

Har dere dropin prøvetimer?   Nei, men vi kan ta prøvinger på kort varsel om du kontakter oss på telefon eller via sms. Får du ikke tak i oss send en sms melding da svarer vi raskest. For prøving av brudekjoler MÅ du avtale prøvetime på forhånd.

Hvor holder dere til?

Frognerveien 1. Ti-Pak Gården 2 etg. 2016 Frogner. NB: Du kan kun komme etter avtalt prøvetime. Salongen ligger midt mellom Oslo og Gardermoen ca 15-20 min med bil. (10 min fra Lillestrøm og 5 min fra Skedsmokorset)

Nett Bestilling:

Hvor lang er leveringstiden og hva koster frakten?

Leveringen tar normalt 2-5 arbeidsdager så lenge det ikke er noen forsinkelser med posten. 

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?
Ja det kan du, men vi forsøker å være effektive og ordrer behandles og plukkes raskt etter at bestillingen har kommet inn. Du har alltid returrett når du har mottatt varen.

Kan jeg bytte eller returnere en vare?
Ja, du har automatisk 14 dagers ubetinget bytte og angrerett. Fyll ut returskjema og returner varen. Ønsker du å bytte varen lønner det seg å ta kontakt med kundeservice for å høre om ønsket vare er inne på lager. Om den ikke er på lager kan vi da anskaffe den raskere til deg. Les mer om bytte og retur her

TIPS! Det går også raskere om du selv legger inn en ny bestilling i nettbutikken, og heller returnerer varen som ikke passer.

Kommer en vare som er utsolgt inn på lager igjen?
Det kommer an på hvilke produkt det er. Utgående varer kommer ikk einn igjen. Hvis det er et produkt som inngår i vårt hovedsortiment kommer produktet sannsynligvis inn igjen. Du vil altid få en telefon eller mail henvendelse fra oss om vare ikke er på lager. Er det et spesielt produkt du lurer på er du velkommen til å kontakte kundeservice

Hvor fyller jeg inn rabattkoden?
Har du rabattkode kan du fylle inn denne i feltet for rabattkode i handlekurven.

Hvordan sendes Brudekjoler?

Vi pakker og sender brudekjolen med omhu i stor eske slik at den holder seg fin til den kommer frem til deg. Brudekjolen du mottar er helt ny og ikke blitt prøvet. Unntaket er om vi må hente den ut av butikk om det er den siste vi har igjen. Om den har hengt i butikk er det ikke sikkert den er blitt prøvet, da vi er så heldige å ha 90% salg ved brudekjoleprøvinger hos oss. Vi ser alltid over og renser kjolen om det skulle være behov for det.

FAKTURA: Spørsmål om faktura?

All fakturahåndtering av din ordre fra oss går igjennom KLARNA. Ved spørsmål om faktura vennligst kontakt deres kundeservice på Klarna Kundeservice tlf: 21 01 89 91   man-fred 8-17   KLARNA Nettsider klikk her

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

 Det kan være flere årsaker til at en bestilling ikke blir godkjent. Her er noen vanlige grunner:

1. Du har ikke nyeste versjon av java.Betalingsprosessen krever den nyeste versjonen av java. Last ned her: http://www.java.com/en/download/index.jsp

2. Kjøperen er under 18 år

3. Kunde velger faktura, og bestiller varen til en annen adresse enn den som er registrert i folkeregisteret.

3. Kjøpesummen overstiger din kredittgrense – KLARNA kontrollerer dette. 

4. Om dette er tilfelle, anbefaler vi å benytte kredittkort som betalingsmetode

5. Ubetalt faktura hos KLARNA. Betal faktura eller benytt kredittkort for å utføre handel hos oss

6. Du har fylt inn postnummer og poststed i feil felt.

Sjekk at du har skrevet postnummer i feltet for postnummer, og poststed i felt for poststed.

Betaling:

Hva er betalingsalternativene hos abelone.no?

Det er idag fire betalingsmuligheter hos abelone.no.

1) Kredittkort – Visa/Mastercard 

2) KLARNA faktura (14 dagers betalingsfrist) 

3) Delbetaling hos KLARNA (delbetaling)

4) PayPal (du må allerede ha konto eller du kan opprette en)

Les mer om betalingsmetoder her.

Når trekkes pengene fra konto eller når får jeg Faktura fra Klarna?

Etter at du har bekreftet din ordre vil du innen kort tid motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss.

Vi aktiverer din ordre først når den sendes fra oss. Ingen betaling eller faktura sendes ut før varen/e er sendt.

Først etter at varer er sendt trekkes beløpet fra kortet ditt eller vil du få Klarna faktura tilsendt på epost fra KLARNA. Unntak er PayPal der trekkes beløpet med en gang automatisk.

Ved bestillingsvarer aktiveres betaling først når vi sender varene til deg.

Faktura sendes direkte fra KLARNA om du har valgt Faktura eller delbetaling som betalingsmåte. Alle henvendelser ang. faktura rettes direkte til Klarna

 

Rabattkode

Om du har en rabattkode så bruker du denne når du kommer til kassen. Skriv inn koden og trykk på knappen Aktiver så trekkes summen automatsk fra totalbeløpet. Det samme gjeder også for bruk av Gavekort.

Du kan ikke kombinere flere rabatter eller gavekort på samme bestilling.

Er det toll på varene over 350 kr?

Nei, ingen toll tilkommer noen av våre varer siden abelone.no er en norsk nettbutikk.

Vil det komme noen ekstrakostnader ved betaling?
Nei, kunden må kun betale frakt. Beløpet blir opplyst i kassen. Ingen andre kostnader tilkommer.

Ved avlyst leie må leien betales?
Ja, kunden må betale full leie om leie avlyses (dåpskjoler/caper) Grunn: Vi holder av produktet for utleie datoen som er satt og må derfor si nei til andre som ønsker å leie på samme dato. 

Samarbeidspartnere: Hudpleie og Velvære: www naturalbeauty.no

ABELONE.NO

Nettbutikk og Brudesalong

 

 Bestill prøvetime HER