Retur, bytte og reklamasjon

 Angrerett

Vi ønsker selvsagt at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasje og eventuelle merkelapper må være med i returen uten skader. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss. Av hygienisk hensyn bytter vi ikke truser eller andre underdeler.

Slik returnerer/reklamerer du varer til oss:

 

For at vi skal kunne behandle din retur må du sende vare/e inklusiv angrerettsskjema. Les mer detaljer om retur varer nederst på siden. HUSK å skrive inn ditt ordrenummer.Skriv ut angrerettskjema Varen/e og utfyllt skjema sendes oss: 

ABELONE.NO Tusseveien 19, 2016 Frogner 

Bytte: 

Nå har du mulighet å velge alternativet bytte. Fordelene med å velge bytte:  Gratis frakt på varen/e som blir sendt tilbake.

 

Slik gjør du ved bytte:

Skriv ut angrerettsskjema og:

  1. Fyll ut årsak til retur
  2. Fyll ut ditt ordrenumer
  3. Fyll ut hvilkevarer returneres
  4. Fyll uthvilkevarer vil du bytte tll
  5. Fyll ut returdato og underskriv
  6. Send så vare/e og utfyllt retursskjema tilbake til oss inne 14 dager fra du mottok varen/e
  7. Siden dette er en bytte ordre kan du ikke kombinere denne med rabattkoder eller andre gavekort.

 

Tilbakebetaling til Kort:

Retur av varer som er blitt betalt med kort blir refundert tilbake til kontoen som ble benyttet ved kjøpet så fort vi har mottatt de.

 

Retur og Oppdatering av Klarna Faktura:

Ved retur av varer oppdateres din faktura hos Klarna så fort vi har mottatt varen/e. En ny oppdatert faktura vil da bli sendt deg på nytt fra Klarna med riktig beløp. Har du returnert hele din ordre vil fakturaen KUN inneholde fraktkostnadene for sending av ordre. Dette forutsetter at vi mottar varene og får tid til å se på de før betalingsfristen utløper. Om du ser at betalingsfristen utløper før din retur er kommet frem eller blitt behandlet kan det påløpe gebyrer, ved henvendelse til Klarna kan du flytte frem forfallsdato. Se link til Klarna nettsiden nedenfor

KLARNA Faktura:

Klassikeren blant enkle og trygge betalinger. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler aldri for noe som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Dessuten betaler du hele beløpet direkte, slik at det er ute av verden.

Ønsker du å delbetale fakturaen din? Det er enkelt. Det eneste du trenger å gjøre, er å betale inn et mindre beløp enn summen på fakturaen. Da flytter vi deg automatisk til fleksibel betaling. Ganske enkelt.

KLARNA Delbetaling: 

Akkurat som når du handler med betalingsmåte Klarna faktura, får du varene før du betaler. Du kan velge å dele opp betalingen på 3,6,12 eller 24 måneder. Du vet hva månedskostnadene blir og du vet når du har betalt alt. For deg som delbetaler vil du også få alle dine kjøp samlet på èn månedsfaktura.

Klarna Kundeservice tlf: 21 01 89 91   man-fred 8-17   KLARNA Nettsider klikk her

Kan jeg flytte frem forfallsdato på min originalfaktura?

Det går bra å flytte frem forfallsdato på din faktura med 10 dager når du har handlet med Klarna Faktura. Du kan selv flytte frem fordallsdatoen ved å logge inn på Klarnas nettside. Du logger inn ved å skrive inn ditt faktura- og personnummer.

 

INFORMASJON

Størrelser

Det er kjøpers ansvar og plikt å lese størrelsesguidene samt info. om hvert produkt i nettbutikken og påse at riktig størrelse blir bestillt.

 Bytterett/Angrerett

1. Varen/e må være ubrukt , uvasket og i original emballasje, og i samme stand som da du mottok den. Er varen brukt, skadet, skitten eller ødelagt på grunn av forsømmelse fra din side, risikerer du å miste angreretten og vi vurderer om det også må ilegges en erstatning om varen ikke kan selges videre til ord.pris.

2. Prøver du brudekjole anbefaler vi å legge ett rent laken på gulvet da kjolene fort suger til seg støv og skitt. Har brudekjolen snøring i ryggen anbefaler vi at du får hjelp til å snøre brudekjolen ordentlig igjen da helhetsinntrykket ikke blir like fint før dette er gjordt korrekt. 

3. Som kjøper plikter du å betale returporto. Brudekjoler/kjoler o.a. verdifullt må sendes med sporing. F.eks som smartpost, Norgespakke eller som vanligpost med sporing og erstatning. Vi erstatter ikke varer som er som er kommet bort i posten.

4. Send aldri varer i retur som oppkrav. Dette tar vi ikke imot.

5. Du har ingen returrett på varer kjøpt i butikken.

6. Om  varen eller emballasjen er forringet, ødelagt, skitten, teipet på, skrevet på eller på annen måte gjordt ubrukelig for videresalg, vil kunden bli erstatningspliktig. Vi vurderer i hvert enkelt tilfelle etter hvordan varen/emballasjen ser ut ved retur.

7. Ingen returrett på salgsvarer. Mulig med bytte om vi har andre størrelser inne. Kjøper må da stå for frakt på ny tilsending.

 

Avbestillinger

Ved bestilling av brudekjole, selskapskjole eller annet som ikke er på lager og som må bestilles opp, kan du angre ditt kjøp helt til vi har fått avklart om du kan vente på varen. Vi tar kontakt pr. mail eller telefon. Etter at varen er bestillt opp kan du ikke angre kjøpet. Da sending alltid medfører ekstra kostnader for oss.

 

Reklamasjon 

1. Har varen feil eller mangler kan du klage til nedenforstående mailadresse eller telefonnummer. 

2. Klager over feil eller mangler skal skje så raskt som mulig etter mottatt vare. Du kan klage skriftlig eller muntlig.

3. Når Abelone Collection mottar en klage på varen, behandles klagen hurtigst mulig. Abelone Collection vil ta stilling til om varen repareres, byttes eller om det skal gis et prisavslag. Skal varen tilbakesendes til Abelone Collection skjer dette uten omkostninger for kunden. Blir varen skadet eller ødelagt på grunn av forsømmelse fra din side, må kunde erstatte dette.

 

Registrering av opplysninger

Ved betaling med kredittkort skjer registreringen via en sikker server, hvor opplysningene krypteres.
 
 

Vi gjør vårt ytterste for å gi våre kunder den beste service og så rask levering som mulig. Vi bestreber oss på å gi så korrekt og utfyllende informasjon som mulig. Vi må imidlertid ta forbehold om skrivefeil og feilprising av varer

<3

ABELONE.NO AS
Brudesalong & Nettbutikk
KUN avtalte prøvetimer 
Tussevegen 19 
2016 Frogner
Tlf.nr.: +47 456 00 746
Email:post@abelone.no